torsdag 15 mars 2012

Hansson vs. Olsson

SvD följer upp sin Hansson vs. Olsson artikel från helgen med deras kommentarer på den senaste statistiken.

Appropå att prisökning kan ses som positivt eller negativt - se följande kommentarer från dessa herrar. Behöver nog inte skriva ut vem som sa vad ;-)

"Det är ändå så att det har vänt. Pilen var nedåt, men sedan vände den åt rätt håll om än försiktigt."

vs.

"Och han sammanfattar det med viss pessimism i rösten:
– Man kan beskriva det som att den nedgång som vi såg under fjolåret har stannat upp."

4 kommentarer:

  1. Off topic: Jag följer bostadsmarknaden i Malmö ganska noga. Den senaste veckan har antalet bostadsrätter som ligger ute till försäljning ökat med någonstans mellan 5 och 10 procent. Är det vårfloden vi ser? Hoppas det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Någon spaning på omsättningen?

      Radera
    2. Nope, dessvärre inte. Och den ökning av utbud som jag tyckte mig skönja syns inte riktigt i dagens uppdatering av statistiken. Kanske mycket nyproduktion som kommit ut på marknaden, Hemnet räknar ju inte med sådan i sin statistik.

      Radera
  2. Gjorde den veckoliga kollen på Hemnet efter bostadsrätter i Malmö. Ser till min förvåning att det idag (söndag) lagts ut cirka 10 lägenheter tydligt märkta "Exekutiv auktion". Det har jag aldrig sett förut, kanske är ett tecken i tiden? Iofs nästan uteslutande lägenheter i ganska trista områden men ändå...

    SvaraRadera